lördag 6 juni 2009

Askungen

- Det är bara jobb, jobb och jobb.

Det är Sveriges nationaldag idag. Hemma firas födelsedagarna för min syster och minikillen Simon. Grattis. Den sammanlagda aldern pa dem blir 36. Min syster svarar för de flersta av dessa ar.

Själv jobbar jag. Jag har lite panik. Eller jag vet inte.
Ibland känns det som att jag har läget helt under kontroll. Det är en mycket behaglig känsla. Andra ganger känns det som att jag inte har en aning om vad jag sysslar med. Det är inte alls lika behagligt.
Dessa tva känslolägen ligger extremt nära varandra och jag pendlar mellan dem ett flertal ganger per timma. Eller per halvtimma för den delen.

Sofias dator mar dessutom riktigt, riktigt daligt. Det gör ingenting i var, eller framför allt hennes, arbetssituation bättre.

Men nu maste jag aterga till skrivandet och panikandet. Hej sa länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar