lördag 13 juni 2009

Pa resande fot

Nu ar vi i Argentina. Jag trodde att staden Mendoza skulle vara liten och trakig, ett stalle som hade maga besokare bara for att det ligge nara den chilenska gransen, men det ar en rikigt stor stad och jag har haft kul. Igar var vi pa en vintur - pa cykel. Vi fick en karta och en cykel och sen cyklade vi omkring till olika vingardar och provade vin. Extrem trevligt. Man blev lite seg av att dricka vin hela dagen men det var ingenting lite mer vin kunde andra pa.

Innan Mendoza var vi i Santiago. Jag gillar Santiago. Mycket.
Vi bodde pa en schysst hostel i det schyssta omradet Bellavista dar man kan klubba, ata, turista och hade det fint. Dessutom hade vi lyxen att mota upp med Sofias kompis kompis Jenny; En svenska som bor i Santiago och hade koll pa vilka turistgrejer vi inte skulle missa. Hon hade moblerat om hela sitt arbetsschema och tagit ledigt for att kunn vara med oss. Hur snallt som helst. Hon har aven tragit hand om vara extravaskor och nar vi kommer tillbaka till Santiago ska vi bo hos henne. Hon och hennes kille bor i ett ekologiskt bostadsomrade. Jag vet inte rikigt vad det innebar, men det later onekligen lovande och jag ser fram emot det.

Ikvall aker vi vidare till Buenos Aires. Vi har lite ont om tid och vi far se till att planera var tripp lite mer sa att vi faktiskt far nagra dagar i Rio. Det ar sa trakigt att vi har sa brattom, det ar sa mkt att se och gora att jag inte vill stressa. Men att fastna i Mendoza ar inte ett alternativ. Trevligt ställe, men Buenos Aires väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar